Friday, August 31, 2007

PBU MERINTIS "arc" di ZON BORNEO
Hari ini Exco Jabatan Sukan Pas Pusat, Ust Firdaus Hj Jaafar telah merasmikan pelancaran "arc"(alternative riding club) bertempat di Padang Majlis Daerah Kota Marudu. Pelancaran Ini adalah serentak dengan pelancaran kelab yang sama untuk peringkat kebangsan yang bertempat di negeri Terengganu yang diramikan oleh Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang. Ust Firdaus yang diringi Ketua Pemuda PAS negeri, Ust Anuar Ali serta rombongan telah menyampaikan amanat dan menerangkan fungsi serta matlamat penubuhan kelab kepada ahli kelab yang terdiri dari pelbagai golongan lapisan masyarakat yang terdiri dari daerah Kota Marudu, Kudat dan Pitas. Selepas itu ahli kelab telah mengikuti pertandingan bola tampar yang diadakan sempena sambutan kemerdekaan ke-50 negara sebagai aktiviti untuk mengeratkan lagi ukhwah/persaudaraan di kalangan ahli.
(Ustz Firdaus menyerahkan baju Kelab kepada Ketua Pemuda PAS Sabah sebagai tanda rasminya pelancaran "arc" peringkat Borneo. Dari kiri Ust Anuar Ali, Zakaria, Ust Firdaus dan Ust Tengku)


(Ahli kelab berhenti menghilangkan penat selepas pusingan pertama pertandingan bola tampar)


KUDAT MUNCUL JOHAN PERTANDINGAN BOLA TAMPAR
Daerah kudat muncul sebagai juara pertandingan bagi perlawanan bola tampar peringkat PBU sempena sambutan kemerdekaan ke-50 untuk kali ini. Ketua pasukan, Ust Tengku Zainal Abidin yang dari awal mengerahkan tenaga pasukan yang dipimpinnya rupanya berbaloi dan memberi kemenangan selesa kepada pasukannya. Tempat kedua pula disandang oleh pasukan dari daerah Kota Marudu dan tempat ketiga adalah dari daerah Pitas. Pemain terbaik perlawanan sepatutnya dimiliki oleh Ust Syah dari Kota Marudu yang merupakan "top spiker" namun kerana beliau "kia"(tak menjadi) dalam pusingan akhir menyebabkan anugerah ini ditarik balik serta merta. >KDC50<

0 Comments:

Post a Comment

<< Home