Monday, August 13, 2007

TAK ADA ANGIN KE….ATAU PANCIT

Tadi ada kawan baikku menelefon lebih kurang jam 11.25pg. Katanya ada kereta kawannya pancit dan perlu ditukar tayarnya. Jadi dia minta tolong aku tukar. Jadi sangguplah aku..biarpun agak letih sedikit. Ye lah hari ni aku puasa sunat akhir-akhir bulan rejab dah ni….awal pg td aku dah balun main badminton 3-4 set, tapi kerana kawan aku cuba ikhlaskan niatku untuk menolong. Bila sampai sana memang tayar kereta tu x ada angin.tapi x pasti pula aku... pancit ke tidak. Aku pun tukar saja bila dikehendaki begitu, Sambil tu terfikir jg aku. Tak kanlah nak tukar tayar pun tak pandai…apalah pengguna kereta tersebut. Tak kan tak ada kursus penyelenggaraan kereta semasa ambil lesen dulu. Atau mungkin juga dia tak sihat.Wallahua’lam. Apapun harap-harap dgn kereta yg dah ok dapatlah datang awal ke sekolah….dan balik pada masa yang ditetapkan….iaitu waktu normal 5.30ptg. Selamat Bertugas.~ Bukan nak mengata ni cuma suka-suka je"Dan Berilah Peringatan.Sesungguhnya Peringatan Itu Bermanfaat Bagi Orang Mukmin"(Al-Quran). Moralnya…kena datang sekolah awal dan pulang dgn mengikut peraturan. Baru fitnah dapat dielakkan. Aku pun kadang-kadang ada juga lewat.. manusia ni, masing-masing ada kelemahan. Tapi jgn sampai pula ambil kesempatan. Sama-samalah kita muhasabah diri.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home