Wednesday, November 28, 2007

PERSAHABATAN TETAP PERSAHABATAN
3-4 hari lepas aku terima panggilan dari kawan lama...masa belajar di UPMT dulu2, Azmah. Tak ku sangka dia yang berasal dari Sandakan, Sabah telah bermustautin di Semenanjung. Skrang bekerja di syarikal Shell. Dengar cerita mahu cari suami di sana. Aku pulak yang berasal dari Kelantan makan gaji di Kota Marudu, Sabah sekarang ni. Terbalik kan....
(Ini salah satu gambar yg dikirim)
Begitulah, hidup ni. Macam2 boleh terjadi. Yang pasti jauh berjalan tentu luas pengalaman. Apa-apapun terima kasih kpd Azmah yang sudi jugak telefon dan semalam pulak bila buka email nampak gambar sahabat2 lama (bertemu muka) yg dikirim. Bukan main seronok nampaknya. Nampaknya ada yang dah kahwin dan bercahayamata. Tapi x ketinggalan pulak ada yang masih lg singgle. Jadi yang singgle minggle ni jangan tunggu lama-lama lagi. Ada rezeki aku cadang berkhawinlah. Termasuk Azmah. Aku yang jauh sahaja x dapat join majlis dia orang. Tapi...jangan risau kawan..aku tetap bagi sokongan biarpun jauh beribu batu di negeri di bawah bayu ni. Yang penting kita teruskan persahabatan moga nanti kita tidak keseorangan. "PERSAHABATAN TETAP PERSAHABATAN".ok
Cuti sekolah ni aku tak balik tanah besar. Jadi terpaksa menghabiskan masa di sinilah. Raya puasa lepas kami sekeluarga dah pulang dah. Aku juga ada pohon pindah untuk bertukar kesemenanjung, menunggulah kami keputusannya. Tunggu2 tak juga dapat. Tak ada rezeki, nak buat mcm mana. Tapi tak apa duduk disinipun boleh tahan juga disamping banyak kerja yang terpaksa diurus termasuklah persediaan menghadapi raya qurban. Kerja kat sekolah pun banyak lagi.....beginilah cari rezeki...mudah mudahan aku ikhlas dalam melaksanakannya.
>smkb<

0 Comments:

Post a Comment

<< Home