Wednesday, December 05, 2007

CUTI-CUTI SABAHAN
Tahun ini kami sekeluarga tak pulang bercuti hujung tahun di kampung. Jadi terpaksalah menghabiskan hampir sebulan 13 hari di sini dengan penuh kesabaran dan kesepian. Sabar kerana tak dapat pindah bertukar kerja di semenanjung dan kesepian kerana majoriti sahabat balik bercuti kecuali kami dan beberapa kerat aje yang lain.
Walau apapun kami tetap juga berjalan-jalan disini yelah tak kan nak terperap kat rumah aje. Kota Kinabalu adalah tempat yg seringkali kami kunjungi dan selebihnya banyaknya bersewang di Kota Marudu je lah.
(Gambar Kota Kinabalu)
Namun begitu aku di sini tak lah dok saja2 sebab banyak kerja juga yang nak diurus. Antaranya:
1) Berusaha mencari tempat baru PASTI setelah bangunan lama mahu digunakan oleh pemiliknya
2) Menyediakan barangan untuk diagihkan kepada penduduk susah(ada sedikit peruntukan yang diperolehi dari sahabat di KK)
3) Menguruskan pembekalan 2 ekor lembu untuk majlis qurban nanti (tahun lepas 5 ekor, tahun ni nampaknya menurun sbb ramai kawan yg balik kg)
4) Menyiapkan jadual waktu sekolah
5) Menyiapkan markah kokum pelajar spm untuk kemasukan ke ipt.
6) Mengagih pakaian kepada penduduk susah
7) Dan banyak lagi.......
Oh ya.....kalau ada kawan-kawan yang niat nak sertai qurban boleh hubungi aku....InsyaAllah kalau masih ada tempat aku akan atur. Kalau tak pun kita tambah je lembu nanti (kalau ada lagi lah). Untuk satu bahagian harganya RM250 sahaja. Begitu juga kalau ada yang nak sedekah pakaian, duit ke , nak bagi zakat ke insyaAllah aku akan uruskan. Yang semenanjung boleh pos je. Seperti yang kita agihkan sebelum ini. Kepada sahabat2 yang tak balik tanah besar mohon bantuan nanti untuk agih barangan dan semasa majlis korban nanti. Jangan lupa, sama-samalah kita "CUTI-CUTI SABAHAN"
>SMKB<

0 Comments:

Post a Comment

<< Home