Saturday, December 08, 2007

MENGEJAR DUNIA JANGAN GADAIKAN AQIDAH

Kelmarin, selepas pulang dari mesyuarat guru cemerlang di Pejabat Pelajaran Gabungan Kota Marudu aku ternampak banyak handbill diletakkan di pintu pagar rumah2 di taman perumahan KDC termasuklah rumah aku sendiri. Bila dibaca jelas ia menunjukkan mcm satu promosi kepada orang ramai untuk menjadi kaki judi dan seterusnya percaya kepada ‘tok guru’ tokong siam/buddha yang dapat membantu mendapatkan nombor ramalan. Sebelum ni pun aku ada terima melalui pos. Versinya adalah lebih kurang je Hei teruk betul dunia sekarang. Apa yang menghairankan aku testimony yang digunakan ialah mcm orang Islam. Aku bimbang dengan cara mcm ni memungkinkan ada orang akan bertauhidkan tok guru sami dalam mengubah nasib hidup dan bukan lagi yakin kepada Allah SWT. Ini akan menyebabkan aqidah umat Islam yang percaya kepada benda2 karut ni akan rosak. Nauzubillahimzalik. Mintak jauhlah. Satu lagi yang menghairankan aku, dalam handbill ini juga meletakkan alamat (50, Kg. Baru, Felda Kampung Batu Tinggi, 16450 Ketereh, Kelantan). Betulkah alamat ini wujud!!!Terfikir aku, adakah handbill ini diedar untuk memburukkan negeri Kelantan, negeri tumpahnya darahku.TAK MUSTAHILL. Atau adakah ia juga untuk memberitahu orang/penduduk Sabah bahawa Kelantan juga mengamalkan budaya karut marut! Sebab sekarang musim hangat untuk menghadapi pilihanraya umum dan mungkin juga ini agenda untuk menjatuhkan kerajaan Islam Kelantan.. Mudah-mudahan mereka yang membuat kerja mcm ni akan mendapat balasan setimpal dari Allah SWT dan harapan aku agar mereka yang terlibat juga akan diseret ke muka pengadilan. Sajuahmana pihak berkuasa kerajaan manangani masalah bahaya ini. Aku nak tengok!
>KDC45<

0 Comments:

Post a Comment

<< Home