Friday, November 13, 2009

TAHNIAH DAN TAKZIAH BUAT SAHABAT SEPERJUANGANKU UST AZAM KOTA MARUDU
Pertama sekali diucapkan sekalung tahniah buat Ust Azam sekeluarga yg berjaya dlm permohonan mereka untuk pindah ke tanah besar. Kedua ucapan takziah dikirimkan juga kerana sudah pasti PAS Kota Marudu akan kehilangan seorang lagi pejuang Islam di sana. Perpindahan Ust Azam ini sedikit sebanyak akan menimbulkan kegelisahan kepada rakan sahabat di sana. Beliau bukan sahaja orang penting untuk jemaah Islam bahkan kepada jabatan pendidikan Sabah. Keterlibatan beliau sebagai bendahari aktif jemaah dan PASTI Kawasan, penggerak KRS Kota Marudu, penggerak Nadal Shabab (kump marhaban) sampai ke peringkat negeri, ajk kumpulan pemancing, penggerak dakwah tanpa henti dan lain2 lg adalah komitmen yg bukan calang-calangnya. Apapun yang pasti segalanya sudah termaktub dan ditetapkan oleh Allah. Tentu ada hikmah yang tersembunyi disebalik perpindahan ini.
Harapanku agar Ust Azam akan terus komited dalam perjuangan Islam biarpun dah kembali ke tanah besar. Malahan mungkin akan lebih lebih lebih lagi. Adapun rakan-rakan yg masih belum dapat berpindah (Ust Badrol dan lain2) diharap dapat bersabar dan mencari hikmah di sebalik kegagalan pindah ini. Kota Marudu masih memerlukan khidmat kalian.
Tak lupa juga rakan2 lain yg dapat sama pindah iaitu Anuar dan keluarga serta Halimah. TAHNIAH diucapkan!!!.
Ikhlas dari :Dari Zakaria, Rosnani dan keluarga (X- K.Marudu)
Opps lupa.....kalu nak atur kargo pindah hrpnya jgn guna org tengah...hubungi sendiri dgn syarikat krn sesetengah org tengah akn mengambil kesempatan atas kejayaan pindah ini.
Tip pindah :
- LPC mesti suruh kerana sek buat awal br gaji tak putus mcm aku dulu
- Rekod Perkhidmatan dgn JPN mesti disemak dan di kemaskini
- Surat serah tugas
- Tiket percuma dgn jabatan, pergi sana dgn bw dokumen surat pindah, sberanak anak, sijil khawin (alah lupalah aku.....lg apa) dan lain2
- kumpul brg ikut kategori spy senang nak packing nanti
- puspakom kereta kalau perlu. mcm hr tu, pn norlyn maypack yg atur semua sbb guna kargo dia.
- byr bil air dan elektrik, dan telefon. Utk streamyx kalau dah habis kontrak bolehlah potong terus dan apply semula disini kalau mahu. sbb mcam aku hr tu kalau pindah sini ada masalah sikit. tp terpulanglah.
- byr hutang dgn sesiapa2 kalau ada.
- bersih rumah agar tuan rumah senang hati
- bermaafan dgn shbt2....dlln yg sepatutnya.....tambah sendirilah.
Di sini disertakan syarikat kargo yg pernah aku guna utk pindah dulu untuk rujukan rakan2 :
Nama Syarikat : Maypack Sdn Bhd
Nama Manager : Norlyn Said
No Tel : 016-8114971. 012-8674521
Nak kata terlampau bagus tak jg, tp ok lah. Boleh minta saguhati kalau mahu. Tp kalau nak minta pastikan dia byr sblm packing brg. jgn bagi bank in (bermasalah nanti)
Mungkin boleh komisyen kalau pandai deal. Slmat berurusan. Tp mesti terus dgn Norlyn tu jgn guna org tengah sbb bermasalah nanti.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home